CiF Watch prompts correction to UK newspaper claim Jews ‘stormed the mosque’

A few hours ago, we posted about a wildly inaccurate and propagandistic headline in a Nov. 2nd article at the British newspaper, The Telegraph.

headline

We noted that (contrary to the headline’s suggestion) the Jews in question had not attempted to enter, “storm” or force their way into the al-Aqsa Mosque.  Rather, they attempted to pray at the Temple Mount compound (the holiest site in Judaism), the general site where the al-Aqsa Mosque is located.

Though the subsequent text of the article clarified what actually occurred at the Temple Mount, we expressed our concerns to Telegraph editors that the headline would likely mislead readers, and they agreed to revise it accordingly.

Here’s how it appears now:

new

We commend Telegraph editors for the substantive correction.

View original post

This entry was posted in Re-Blogs by OyiaBrown. Bookmark the permalink.

About OyiaBrown

Please send me, as a comment to this page, any old material you have for inclusion in The Daily Joke Alert - to help enable us all to have our fancy tickled regularly! Never mind the state it's in as I tidy everything up prior to publication. Don't let good material go to waste - and so much does. In the interests of the environment we should always try to re-cycle everything, especially jokes. You know that makes sense! You may find some historical stuff here, but this does not really matter as humor is fairly timeless.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.